Postbellum

 

 Postbellum

Pavel Kreml (1954)

.
 Pavel Kreml (1954)
Když namaluju ruku, chci, aby tam ta ruka byla. Já neustále slyšim – ty vole, jdi s tim pryč. Já se ale snažim, aby ty moje obrázky vždycky byly o něčem

Patafyzika dělala dojem, že je to průserářský

„Všechno, co děláme, proč to děláme. Neustále hledali pozadí – co za tím je. Ale ono nebylo. Takový leitmotiv byla patafyzika, kterou pro nás objevil Eda Vacek, ta dělá dojem, že je to průserářský, ale není – vždyť je to jenom jinej náhled na danou věc. Ta patafyzika, ta jim teda vadila. Tam byl výzkum toho, jak je slyšet, když jde člověk na záchod v paneláku. Takovýdle voloviny. Prostě patafyzika, ale hledat v tom nějakej zdroj odboje, to byla naprostá pitomost, o to tam vůbec nešlo.“

  • narozen 27. září 1954 v Teplicích
  • odmala se věnoval malbě
  • byl zakládajícím členem výtvarné skupiny Terč a členem Patafyzického kolegia
  • podílel se na vydávání samizdatového časopisu Pako
  • absolvoval řadu výslechů a domovní prohlídku
  • vystavoval ilegálně na bytových výstavách a v plenéru
  • koncem 80. let se stal známým pro své portréty slavných osobností, čímž se živí dodnes
Pro spuštění videa je nutný nainstalovaný přehrávač Adobe Flash Player.
Materiály jsou převzaté z portálu www.pametnaroda.cz a veškerá práva k užívání těchto materiálů vycházejí z práv konkrétních projektů na tomto portále. Více se dočtete v profilu pamětníka zde.